Tranzactia ii va furniza Microsoft acces la firma Ciao, detinuta de Greenfield, operatorul unui popular site european de comparatii de preturi si de analiza a consumatorilor. Ciao.com a fost infiintata, in 1999, la Munchen si face parte din Greenfield din anul 2005.
Compania are birouri in Londra, Paris, Timisoara si in Wroclaw (Polonia). Miscarea face parte din strategia Microsoft, care cauta variante pentru a-si dezvolta businessul neprofitabil de servicii de internet, dupa esecul inregistrat anul acesta in achizitionarea Yahoo!. In mai, Microsoft a inceput sa plateasca utilizatorii de internet care folosesc motorul sau de cautare pentru cumparaturi online.
Caracteristicile Ciao vor face parte din programul Microsoft Live Search. Producatorul de software ar trebui sa plateasca cel putin 1,2 miliarde dolari anual in activitati de cercetare si dezvoltare pentru a concura cu Google, aceasta suma excluzand fondurile pentru campanii de marketing, a spus Steve Balmer, CEO Microsoft, luna trecuta. Microsoft a oferit 17,5 dolari pe o actiune Greenfield, cu 10% mai mult decat pretul de inchidere a titlurilor companiei de pe data de 25 august. Ciao are peste 26,5 milioane de vizitatori unici in fiecare luna, operand in sapte state si limbi. Utilizatorii de internet gasesc pe site-ul Ciao peste patru milioane de produse si cinci milioane de evaluari independente de produse si raporturi privind experientele consumatorilor.
Grupul de investitii Quadrangle, concentrat pe domeniul media, a propus in luna iunie sa cumpere Greenfield pentru 15,5 dolari pe actiune. Greenfield a acordat grupului termen pana la 29 august pentru a majora oferta la 17,5 dolari, in caz contrar, avand dreptul sa renunte la tranzactie. Producatorul de software a anuntat ca va vinde operatiunile principale ale Greenfield, respectiv solutiile de sondare pe internet, care genereaza circa 75% din totalul veniturilor companiei. Divizia vinde raspunsurile obtinute prin sondaje, care reflecta opiniile si tendintele consumatorilor, catre companiile de cercetare de marketing. Ambele companii anticipeaza ca tranzactia se va finaliza in trimestrul al patrulea din 2008.
sursa: www.standard.ro
0 Comentarii:
Trimiteți un comentariu